Selasa, September 08, 2009

Sekitar Majlis Berbuka Puasa PERAWAN

6 Sept 2009( Ahad ) :Persatuan Anak Melaka di Perantauan ( PERAWAN ) telah berjaya mengadakan Majlis Berbuka Puasa bersama ahli – ahli PERAWAN bertempat diKompleks Sukan Majlis Perbandaran Kajang (MPKj), Seksyen 15, Bandar Baru Bangi, Selangor. Kehadiran yang turut disertai oleh penasihat PERAWAN, Ust. Ghani Abdul Rahman mendapat sambutan hangat dikalangan ahli – ahli PERAWAN. Dianggarkan sekitar 70 orang ahli PERAWAN hadir bersama keluarga masing – masing sejak dari pukul 6.30 petang.

Program yang dimulakan dengan Majlis berbuka puasa, kemudian diteruskan dengan solat maghrib dan solat Isya’ berjamaah dan disusuli dengan solat sunat tarawikh dan tazkirah ringkas yang disampaikan oleh Ust. Ghani Abdul Rahman berjaya menarik perhatian mereka yang hadir. Al – Fadhil Ust. Ghani Abdul Rahman mengingatkan kepada ahli PERAWAN akan penjagaan hati dan ruh dan dalam membantu gerak kerja perjuangan ISLAM.


Program berakhir dengan sumbangan PERAWAN kepada Ust. Ghani Abdul Rahman bagi menyampaikan sumbangan tersebut kepada mereka yang kurang berkemampuan di negeri Melaka. Di peringkat PERAWAN mengucapkan jutaan terima kasih kepada mereka yang hadir dan juga mereka yang terlibat secara langsung atau tidak langsung bagi menjayakan program tersebut. InsyaAllah ,PERAWAN akan mengadakan beberapa lagi aktiviti program bagi mengukuhkan ikatan ukhuwah dikalangan ahli PERAWAN.

0 ulasan:

FOLLOWERS

PENGENALAN

Foto saya
Persatuan Anak Melaka diPerantauan ( PERAWAN ) merupakan pertubuhan badan bukan kerajaan ( NGO ) yang ditubuhkan bagi menyatukan jalinan silaturrahim dikalangan Anak Melaka di perantauan khususnya di Lembah Klang. Ia diasaskan oleh berapa orang pencinta Islam yang berasal dari MELAKA yang menetap di sekitar Kuala Lumpur pada bulan April 2008. Setelah melalui beberapa siri perbincangan, akhirnya ia didaftarkan secara rasmi pada Isnin, 1 Ramadhan 1429/1 September 2008. Penyertaan Anak – Anak Melaka di Perantauan dalam PERAWAN amat diharapkan. Sebarang cadangan dan komentar boleh di emailkan kepada perawan2008@yahoo.com.

SEMBANG - SEMBANG


ShoutMix chat widget

COMMUNITY

 
© 2008 - [ Twirl ] diseñado por doxs | templates