Khamis, September 24, 2009

Kerajaan Melaka perlu serius tangani gejala sosial dikalangan remaja


Pendedahan akhbar Berita Harian baru – baru ini berhubung gejala sosial dikalangan remaja di sekitar kawasan Pantai Crystal Bay, Alai perlu diberi perhatian serius oleh semua pihak khususnya pimpinan kerajaan Negeri Melaka.

PERAWAN berharap pihak kerajaan dapat meningkatkan penguatkuasaan dikawasan tersebut disamping memberikan kefahaman Islam kepada remaja – remaja yang terlibat.

Sebelum ini, kawasan pantai Crystal Bay sering menjadi pilihan kebanyakan keluarga untuk beristirahat dan beriadah. Namun, kini, lokasi itu dikatakan menjadi tempat ‘buat wayang’, sehingga menyebabkan segelintir penduduk tempatan menyuarakan rasa kurang senang mereka.

Kawasan berkenaan menjadi tumpuan golongan yang mahu melakukan maksiat kerana tersorok apabila terdapat banyak pokok yang membolehkan mereka berteduh dari panas matahari. Selain berasmara di bawah pokok, tempat duduk sepanjang pantai itu juga dikuasai mereka hingga menyakitkan mata pengunjung berkeluarga yang datang ke situ.

Menurut seorang pengunjung yang hanya mahu dikenali sebagai Rozdan, 40, berkata kawasan itu menjadi tumpuan orang ramai membawa ahli keluarga untuk bersantai tidak jauh dari bandar raya dan dalam masa sama, turut menjadi lokasi popular pasangan bercinta untuk melakukan perbuatan tidak senonoh.

“Setiap hujung minggu atau cuti umum, saya selalunya akan membawa keluarga ke pantai ini kerana tidak terlalu jauh berbanding pusat rekreasi lain.

“Namun, saya kesal kerana setiap kali datang, pasti ada pasangan yang melakukan perbuatan tidak senonoh, malah pernah kami sekeluarga terpaksa pulang awal kerana tidak sanggup melihat aksi mereka,” katanya ketika ditemui, baru-baru ini.

Justeru, PERAWAN berharap pihak kerajaan negeri serius menagani masalah sosial yang berlaku dalam memastikan generasi muda yang bakal memimpin pada masa akan datang benar – benar berkualiti.

0 ulasan:

FOLLOWERS

PENGENALAN

Foto saya
Persatuan Anak Melaka diPerantauan ( PERAWAN ) merupakan pertubuhan badan bukan kerajaan ( NGO ) yang ditubuhkan bagi menyatukan jalinan silaturrahim dikalangan Anak Melaka di perantauan khususnya di Lembah Klang. Ia diasaskan oleh berapa orang pencinta Islam yang berasal dari MELAKA yang menetap di sekitar Kuala Lumpur pada bulan April 2008. Setelah melalui beberapa siri perbincangan, akhirnya ia didaftarkan secara rasmi pada Isnin, 1 Ramadhan 1429/1 September 2008. Penyertaan Anak – Anak Melaka di Perantauan dalam PERAWAN amat diharapkan. Sebarang cadangan dan komentar boleh di emailkan kepada perawan2008@yahoo.com.

SEMBANG - SEMBANG


ShoutMix chat widget

COMMUNITY

 
© 2008 - [ Twirl ] diseñado por doxs | templates